Brev:
Kaos ved måltiderne
28. februar 2022
Alder:
6 mdr.
Kaos ved måltiderne
Kære Helen
I forlængelse af mit sidste brev om grød er tingene nu gået fra slemt til værre. Vi tilbyder grød, mos og snacks flere gange i løbet af dagen og vi har skruet ned for mælken til ca 160-180 i flaske. Ligeledes prøver vi kun at give mælk hver 3.5-4 time. Men han er komplet uinteresseret i grøden og mos og bliver sur hvis vi insisterer lidt.
Han vil gerne smage / slikke lidt på vores mad og en sjælden gang kan jeg lokke en ske eller to frugtmos ned. Som timerne på dagen skrider frem, hvor han jo ikke får mad, bliver han naturligvis sulten og dermed mere og mere pylret og til sidst storgrædende, hvis jeg ikke giver ham en flaske.
Ofte når vi knap nok to timers vågen tid inden han så puttes til næste lur (fordi jeg jo lige har givet ham en flaske lægger jeg ham ud). Det ødelægger selvsagt dagen og dagsrytmen og det gør mig ked at min søde spisende baby nu har udviklet sig til et “mælkemonster”.
Det er ligegyldig hvor meget jeg synger og danser for at gøre måltidet interessant og vi prøver også at sidde forskellige steder. Har du nogen ideer til hvad vi skal gøre? Skal vi holde fuldstændig mad pause igen? Det bliver ikke bedre at far prøver.
Vi prøver at holde os under 1 liter mme om dagen, da jeg har forstået de ikke må få mere grundet laktosen, men han er jo sulten, når han ingen grød eller mos får. Skal mælken op mængde igen? Jeg vil tro han vejer ca 8 kg nu.
De bedste hilsner
Christina